Dator > hur man uppgraderar minnet i en emachine t3418

• hur man uppgraderar minnet i en emachine t3418

• Om du kör flera program och tycker att ditt system har börjat kör på mycket lägre hastighet, är det troligt att du har nått gränsen för sin minneskapacitet. När minne, RAM, blir överbelastad, börjar datorn en process för att byta data fram och tillbaka från hårddisken som orsakar hela systemet nedgångsperioder. För att bekämpa eller reparera en sådan och fråga, måste du installera mer minne. Detta gör att du kan köra fler program samtidigt
    1.
    Stäng av datorn, koppla bort den från väggen och ta bort alla anslutna enheter.
    2.
    Klicka på strömbrytaren för att ladda ur eventuell kvarvarande makt i systemet och mark enheten.
    3.
    Ta bort sidostycket i datorns hölje. Det ska glida av.
    4.
    Leta reda på minnesplatserna bredvid moderkortet.
    5.
    Lyft spärrarna på minneskortplatsen din önskan att använda. Om du byter ut RAM, måste du trycka på klämmorna ut och försiktigt in RAM-moduler upp och ut.
    6.
    Rada upp minneskort med facket och skjut den på plats. När det är på dess rätta djup, lås låser ner och fäst den.
    7.
    Sätt tillbaka panelen på datorn fallet. Anslut datorn och slå på den. RAM-minnet ska identifieras automatiskt.

Previous:nothing Next:Vad behöver jag för att bränna en DVD?

Relaterade artiklar

• specifikationerna för en HP Pavilion ze4900
  • hur du uppdaterar en dator grafikkort drivrutin
  • specifikationer: Compaq Presario s6500nx
  • hur man kan snabba upp min bagge vista Windows Experience
  • hur man programmerar ett minne till ett minneskort
  • ska jag använda alla hårddiskutrymme på min externa hårddisk eller lämna lite?
  • hur du lägger till minne till ett emachine t5088
  • hur man installerar minne i en IBM A31 2652
  • hur man uppgraderar en dator sjunka cpu värme
  • hur man åsidosätta Canon MP 470 skrivarbläck är slut budskap