Dator > Lägga till en hårddisk till en emachine t3522

• Lägga till en hårddisk till en emachine t3522

• Emachine är en dator tillverkare som är känd för sina lägsta datorsystem som gör det möjligt för senare uppgradering möjligheter. En av de vanligaste tilläggen till något datasystem är en ny hårddisk. Detta ökar den tillgängliga lagringskapaciteten på datorn som gör det möjligt för programmen och operativsystemet som ska hållas på en separat enhet, bortsett från data. Installationen av en ny hårddisk är ett vanligt computing uppgift

Du behöver:.
    Liten skruvmejsel
    . Anti-statiskt armband (tillval).

1.
    Koppla eMachine T3522 från alla strömkällor.
    2.
    Ta av datorns panel sida tillgång till tillåta åtkomst på de inre komponenterna.
    3.
    Använd antistatiska armband eller vidrör metallram datorn ofta när du arbetar inuti att avlasta eventuella uppbyggda statiska laddningar och hålla dem från att skada de interna komponenterna.
    4.
    Sätt in den nya hårddisken i en ledig 3,5-tums hårddisk bay placerade under optiska enheter nära framsida eMachine T3522. Säkra det med de medföljande skruvarna.
    5.
    In ena änden av hårddisken datakabel till en tillgänglig data port på datorns moderkort. Denna port finns vanligtvis i nedre högra hörnet i en eMachine skrivbordet och är tydligt märkt på moderkortet.
    6.
    Anslut den andra änden av datakabeln till data-porten placerad på bakgavel nyinstallerade hårddisken. Detta är knappat att tillåta införande i bara en riktning och är mindre än strömkontakten också ligger på hårddisken.
    7.
    Anslut en tillgänglig hård kontakt kraften till de återstående porten på baksidan av hårddisken. Hårddisken strömanslutningen port är ungefär dubbelt så stor som den data hamn och brukar identifieras med en etikett.
    8.
    Tillbaka sidostycket av eMachine T3522.

9.
    Koppla in datorn till en strömkälla.

Previous:Skillnaden mellan PC100 och PC133 Next:hur du uppgraderar minnet i ett e-system laptop

Relaterade artiklar

• Inaktivera pekplattan klicka
  • hur man installerar ett AirPort-kort på en dator
  • Hur identifierar jag en skrivare ID signatur?
  • asrock: hur du uppdaterar bios
  • hur man hittar det trådlösa kortet på en Compaq Presario
  • hur man kan öka front side bus på ett ASUS moderkort
  • Hur felsöker jag en EasyCAP USB 2.0 Video adapter med ljud?
  • Hur kopierar jag ett h256md xD Picture Card?
  • hur man hittar en acer CMOS-batteriet
  • Hur konfigurerar jag trådlösa på HP 4380?