Du behöver:.
stjärnskruvmejsel
Undervisning datorer till yngre elever hjälper dem oerhört i sin high school och college kurser. Datavetenskap växer i popularitet. Till exempel med 2010 vid Massachusetts Institute of Technology, datavetenskap grundutbildningen har det största inskrivning. När undervisning datorer, för att experimentera sätt engagera eleverna, som vägleder dem att beakta den fulla potentialen av datorer i nutid och i framtiden.
Scavenger Hunt
lära eleverna hur man hittar program, filer och applikationer genom en gatsopare jaga. Skapa en lista över program, filer, genvägar, kontroll inställningar och webbplatser. För högre nivå klasser, förteckning mer utmanande dator platser. Tid eleverna i deras sökning. Programmera datorer för att markera vilka uppdrag de har avslutat eller be eleverna att löneavdrag vilka varor de har lokaliserat. Överväg att tilldela de första två eller tre studenter som fullföljer tipspromenad med ett pris som fri-tid eller en extra-poäng.
Terminologi
Arbeta med elever på terminologi. Som en klass gå igenom vad termer betyder på datorer. Definiera ord som hämta, filer, överföra meny, kopiera och klistra, "kör" programmet, lösenord, SEO och PDF applikationer. Eleverna kan arbeta i par. De bör se upp definitionerna av dessa termer på webbsidor, eller läraren kan vägleda eleverna genom varje termin.
Word Processor redigering
Redigera ordbehandlare dokument med hjälp av "tracking"-funktionen. Skriv ett Word-dokument fyllda med run-på meningar, felstavade ord, oavslutade tankar, och tvivelaktiga referenser. Skicka dokumentet till varje elevs dator via e-post eller ladda upp den till varje. Be eleverna att använda datorns ordbehandlare för att "spåra" uppdraget. Detta tillåter eleverna att använda skriva in text synpunkter, rätta stavfel, uppmana författare att ställa nya frågor eller forskning ytterligare. Det är också komplimanger starkare områden i tidningen. Studenterna kommer att lära krångligheter av spårning funktionen och hur programmet bidrar till att stärka rapporter och berättelser.
Research Project
lära eleverna hur program samverkar med varandra när du skriver, forska och surfa på webben. Ge varje elev ett forskningsämne. Överväg information om ett lands kultur, bakgrund på en roman eller en berömd vetenskapsman. Ge varje elev tjugo till trettio minuter att genomföra den forskning som använder Internet.
Eleverna måste sedan kondensera informationen i ett ordbehandlingsdokument. Be eleverna att spara och skriva ut papper. Beroende på datorvana nivå av eleverna, kan denna övning kräver en hel del hjälp från lärare eller fungera som en oberoende forskningsprojekt för att stärka förtroendet med datorstöd.