Dator > tillämpningen prototyp utvecklingsstrategier

  • tillämpningen prototyp utvecklingsstrategier


  • I vårt högteknologiska värld , har behovet av snabbare utveckling av applikationer gett upphov till många nya tekniker och strategier. Två av de vanligaste metoderna är vattenfallet metod och smidig metod . Beroende på vilken typ av program , omfatta de tre mest använda prototyp strategier . papper prototyper, visuella prototyper och interaktiva prototyper

    Vattenfall Metod

    Den traditionella prototyper metod eller vattenfall metod innebär slutförandet av enskilda stadier för . Metoden börjar oftast med en analys av tillämpningen kraven och fortsätter genom design-och utvecklingsfaserna . Efter utveckling är ansökan genomgår tester genomförs för kunden och eventuellt upprätthållas om förändringar är nödvändiga.



    Prototyping i vattenfallet metod görs vanligtvis i kravanalys och utformning kan även fortsätta in i utvecklingsfasen. Effektiv prototyper är viktigt i vattenfallet metod, eftersom metoden ger lite tid för kraftiga förändringar och ombyggnationer .

    Agile Metod

    Det agila metoden för applikationsutveckling är en iterativ utvecklingscykel som producerar applikationer snabbt och har en hög flexibilitet för att införliva nya förändringar . Den smidiga cykeln steg inbegriper föreställa , samarbeta , undersöka, genomföra och anpassa sig. Flexibiliteten i den agila metoden tillåter applikationsutveckling för att anpassa sig till kundens förändrade behov.



    Prototyping förekommer i hela utvecklingscykeln i flexibla metod men är mycket effektiv i tidigare iterationer för att identifiera krav frågor . Eftersom den lättrörliga strategin kräver ständig prototyping och iterationer , kan en kund en bättre bedömning av produkten med jämna mellanrum i utvecklingsprocessen , snarare än att förlita sig på slutprodukten vid vattenfallet metod för utvärdering .

    pappersprototyper

    Papper prototyper , Även känd som trådram prototyper , är en av de enklaste formerna av prototyper . De består ofta av en generell tillämpning krav , ingångar, utgångar och användargränssnitt. De flesta papper prototyper har någon grad av interaktion men är snabbt produceras och stark i början av utvecklingen .

    Visual Prototyper

    Visual prototyper använda displayen element för att visa hur ett program skulle se ut när den är färdig . Visual modeller är viktiga för att analysera konstruktionsfel och ändra estetiska och tekniska krav . Även om kraftfulla i sin användning som design test , gör visuella prototyper inte innehålla någon funktion och är därför mer kraftfull i design avdelningar över tekniska avdelningar.

    interaktiva prototyper

    interaktiva prototyper visa en grundläggande simulering av en ansökan . En interaktiv prototyp använder en kombination av visuella prototyper och grundläggande funktionalitet för att simulera flödet av interaktion mellan användare och tillämpning . Till exempel kan en bank webbapplikation interaktiv prototyp använda en rad mock -up webbplatser med allmänna falska bankuppgifter för att simulera en potentiell användare upplevelse .



    interaktiva prototyper är mest kostsamma eftersom de kräver mest tid att utveckla . Även om de inte är sanna fungerande prototyper , de har potential att bli det bästa alternativet för tillämpning prototyper .


Previous:nothing Next:hur du ställer in en tabell i phpmyadmin





Relaterade artiklar


  • Hur komprimera z filer
  • hur man gör en vetenskaplig kalkylator i Visual Basic
  • Lägga till JavaScript dynamiskt med dom scripting
  • hur man använder en fråga för att hitta nyckelord
  • hur man ska utföra Visual Basic Script program
  • hur man använder datum i java
  • hur du tar bort dubbletter från arrayer i Java
  • hur man skriver ett perl skript i VI
  • hur man kan få en 2007 kvarstad VBA e-post
  • hur du krypterar en fil i C #