Dator > hur man bygger 3D-program

  • hur man bygger 3D-program


  • Bygga 3- D mjukvara innebär att skriva ett program som utför funktioner som påverkar storlek, position eller orientering av virtuella objekt. Att göra en virtuell rymdskepp tycks flyga från en punkt framför datorskärmen till en försvinnande punkt långt i fjärran är ett exempel på 3- D planering. Fördelarna med att skapa ett sådant program är många , inklusive möjligheten att skapa virtuella världar vars fysiska lagar kan du justera för att passa dig

    Du behöver : .
    Software Development Kit för antingen C + + , Java eller Python .


    1 .
    Hämta källkoden för en 3- D provet program som gör vad du vill att din programvara för att göra . Att bygga en 3-D datorstödd konstruktion (CAD ) program , ladda ner källkoden för Blender . Att bygga en 3-D spel , ladda ner källkoden för The Castle eller ett liknande program . För andra program , ange "3-D " sökmotorerna på Source Forge , Google Code , eller CodePlex .
    2 .
    Ladda ner och installera en öppen källkod Software Development Kit ( SDK ) som låter dig skriva och redigera programkod för , och sedan sammanställa , källkoden du hämtade i steg 1 . Om ditt program exempel är i Java , ladda ner Oracles Java SE ( Standard Edition ) Development Kit från Java SE Downloads. För C + + -program , ladda ner ett SDK från OpenWatcom eller GNU Compiler Collection . För Python 3- D programmering , ladda ner ett SDK från den officiella hemsidan Python .
    3 .
    Läs din SDK : s dokumentation för att navigera , skriva och bygga program med satsen integrerade utvecklingsmiljö (IDE ) . IDE är i huvudsak en ordbehandlare , men en med funktioner som snabbt låter dig skriva och redigera programkod . I synnerhet söka i dokumentationen för begreppet " code- slutförande " och " sammanhangsberoende hjälp . "
    4 .
    Build ( dvs sammanställa ) till ett körbart program källkoden du hämtade i steg 1 . Detta steg omfattar normalt först läsa in filerna källkoden till din IDE genom den öppna " kommandot under din IDE "Arkiv " -menyn . Utför sammanställning med en funktion under IDE : s "Build " -menyn . Sök i din IDE hjälpfiler för " Building " eller " Bygg "för att identifiera från platsen för dessa funktioner.
    5 .
    Kör sammanställts 3- D program och använd det enligt dokumentationen som medföljde den . Skriv ner anteckningar om några funktioner som verkar särskilt användbart eller i behov av förbättring . Till exempel , om du kör en 3- D labyrint spel vars labyrinter är för svårt att hitta vägen igenom, skriva en notering som " Skapa labyrint nivåer som är lättare att navigera för nya spelare . "
    6 .
    Skriv provet programmets källfiler , sedan skapa en ny uppsättning källfiler i din IDE . Skriv programkoden för varje ny fil , läser skrivas ut koden att göra det . Det här steget kräver att läsa den ursprungliga källan med intensiv koncentration , som kommer att börja bygga din förståelse för programmets arbetssätt .
    7 .
    kompilera och kör programmet och sedan avslutar programmet och ta bort någon av källkoden filer . Skriv i din IDE så mycket av källkod såsom du kan minnas. Se den ursprungliga , tryckta källkod som behövs .
    8 .
    Återskapa program , sedan ta bort den valda källan filen igen . Fortsätta cykeln för att radera och skriva av från minnet , tills du kan skriva filen källkod enbart från minnet . Slutföra det här steget för den återstående källkodsfiler . Efterbehandling detta steg kommer att ge dig kunskaper är tillräckliga för att göra ändringar i programmet, bland annat anpassa det med egna funktioner.
    9 .
    Redigera den ursprungliga programkoden för att uppfylla varje de ändringar du antecknade i steg 5. Kompilera och köra källkoden för att aktivera dessa förändringar i den körbara programmet .


Previous:nothing Next:hur man skapar en Windows ansökningsblanketter





Relaterade artiklar


  • hur du kan få ett citattecken i en textsträng i Visual Basic
  • hur du kör Adobe Reader i ett Word-makro
  • python lambda tutorial
  • hur man kakel en bakgrund i html
  • hur man tolka en textfil i php
  • hur ändrar form action i JavaScript välja
  • hur man skapar en pdf i ASP netto 2,0
  • NetBeans debugger tutorial
  • hur man skapar en dynamisk webbsida
  • Hur konvertera en databas till en XML- schema