En konstruktor är ett kodblock initieras när du ringer en klass objekt i din ansökan . En klass är en logisk del av ett program . Till exempel , om du skapar en bil program , klasser representerar motorn , kroppen , överföring och varje del av bilen . När du ringer upp en klass , kör konstruktorn . Du använder konstruktorn för att ändra värden automatiskt när klassen körs . Ändra ett formulär namn är ett alternativ när initierar en klass
1
Högerklicka på class-filen och välj . " Öppna med . " Välj " Anteckningar " i listan över program . Om du har en mer avancerad editor på den dator som Visual Studio . NET , väljer detta program i stället .
2 .
Leta konstruktören i filen . Konstruktören är vanligtvis den första raden i koden . Du kan identifiera konstruktor från resten av koden , eftersom det är en funktion ges samma namn som klassen. Därför , om din klass heter " Car " sedan konstruktorfunktionen är också heter " bil ".
3
Skriv följande kod i konstruktorn . Befattning:
Form1 . Name=" NewFormName "
Ersätt " Form1 " med formuläret objektets klassnamn . "Namn" egenskap ändras formulärets namn , så du använder denna bytt namn som du bearbetar funktioner i din klass .
Previous:nothing Next:hur man läser en CSV -fil i java