Dator > hur man skapar en gratis datorprogram

  • hur man skapar en gratis datorprogram


  • Datorer finns överallt , och metoderna för att skapa datorprogram har gått från tillgången till några få utvalda till ett utbrett tillgänglighet . Även år av träning fortfarande är nödvändigt att helt förstå ins-and- outs av mjukvaruutveckling , alla kan börja lära sig hemma med ingenting mer än Internet . Verktygen är oftast gratis , och handledning finns på att skapa allt från de mest grundläggande applikationer som helt enkelt skriva ut "Hello World "för att skriva av högkvalitativ video- spel eller databasdrivna applikationer företag . Det är alltid bäst att börja enkelt om detta är din första programperioden sträva

    Du behöver : . .
    Visual C # 2010 Express Edition


    1
    Öppna Visual C # 2010 Express Edition och skapa ett nytt projekt , antingen via länken på startsidan eller via menyn Arkiv .
    2 .
    I det nya projektet dialogrutan väljer du " Windows formulerad ansökan " och Ange ett projektnamn som du väljer. Klicka på " OK " .



    Du bör nu se den allmänna Visual Studio arbetsyta . På vänster är " verktygslåda ", som innehåller de kontroller du kan placera i formuläret . En " form " är ett annat namn för ett fönster i Visual Studio programmering . I mitten av skärmen är din form, och till höger är projektet struktur och en låda med olika egenskaper för formuläret .
    3 .
    från verktygslådan , dra en " Label , "a" TextBox , " och en "knapp " på blanketten. Du kan placera dem var som helst och kan välja att efterlikna andra fönster layouter du föredrar eller som ser intuitiv .
    4 .
    Klicka en gång på etiketten att välja det. I inforutan , bläddra tills du hittar ordet "Text " ( det borde ha ordet " Label1 " bredvid sig) . Där det står " Label1 " bredvid texten, ändrar det vill säga " Namn : " . När du trycker in eller på annat sätt lämna textområdet du just bytt , bör du märka etiketten på blanketten också förändras.
    5 .
    Klicka en gång på knappen för att välja det . Som du gjorde med etiketten , ändra knappens text säga
    6
    Dubbelklicka på knappen " Say Hi ! " . nu du tittar på några av den kod som faktiskt hanterar programmet. Genom att dubbelklicka på knappen skapade du bara ett nytt "event " som kommer att få utlöses när användaren klickar på knappen när programmet körs . Du bör ha något i stil med följande på skärmen :



    privat void button1_Click ( objekt avsändare , EventArgs e )

    {



    }



    Detta kallas för en "metod "eller " funktion " , och kommer att innehålla den kod som faktiskt är verkställd när händelse utlöses
    7
    Inuti button1_Click metoden lägger du till följande C # -kod (jag är även den kod som definierar den metod så att du vet vad du ska leta efter . att du inte inte behöva skriva det ) :



    privat void button1_Click ( objekt avsändare , EventArgs e )

    {

    MessageBox . Visa ( "Hej " + textBox1. Text ) ;

    }
    8
    Bygg ditt program genom att trycka Ctrl + Shift + B. Detta förvandlar allt i ditt projekt till maskinkod som datorn kan läsa . Sedan köra den genom att trycka på F5 . Du bör se ditt första program faktiskt kör på skärmen . Om du skriver något i textrutan och klicka på " Say Hi! ", det borde visa en meddelanderuta som säger " Hej " .

    tips och varningar


  • Programmering är en underbar hobby-eller yrkesval-men det tar en hel del arbete . Människor tillbringar årtionden att lära sig hur man gör det . Bli inte nedslagen om det inte gör mycket vettigt när du kommer igång-det kommer så småningom
  • .


Previous:nothing Next:hur du omdirigerar en webbsida med html





Relaterade artiklar


  • hur man använder en switch fall
  • hur man använder vid strukturen med bash scripting
  • vad är hårdvara & mjukvara?
  • hur man hittar kurva korsningar i Matlab
  • Hur kan jag få dagens datum att komma upp automatiskt med Visual Basic ?
  • hur man bygger en mp3 -spelare med PHP
  • hur man skapar java script
  • avr Visual Basic källkod språk tutorial
  • krav för Visual Studio . NET
  • hur man skapar en XSD från en befintlig XML-