Dator > hur man använder bufferedinputstream i Java

  • hur man använder bufferedinputstream i Java


  • Den BufferedInputStream är en klass i Java Input /Output ( IO ) bibliotek utformad så att en programmerare att läsa data från en InputStream , till exempel från en fil från en Internet -anslutning från en mikrofon eller direkt från användarens tangentbord . Dessutom upprätthåller man en egen kopia av läsa data , så att programmerare kan använda " Märk "och " Reset " metoder för att markera en plats i ån och tillbaka till den senare . Det kan användas antingen ensamt eller i kombination med hjälpklasser som DataInputStream att göra det enklare att läsa direkt på vanliga datatyper som röding och flyta .
    1 .
    Öppna ett nytt Java- klass -fil . Om du använder en Java integrerade utvecklingsmiljö (IDE ) som Netbeans , så ska du kunna göra detta genom att klicka på " File "och " Ny Klass ". Annars kan du bara öppna en kopia av din favorit textredigerare , t. ex. Anteckningar, och klicka på " File "och sedan " Spara som ". Döp filen till " BufferedExample. java . " Klistra in följande kod i din nya fil att importera BufferedInputStream från Java IO biblioteket :

    import java . io. BufferedInputStream .
    2
    Klistra in följande för att skapa en disposition för din Java-programmet. Om du använder en IDE som NetBeans kan ha gjort detta automatiskt för dig. Om så är fallet , gå till
    steg 3 .

    public class BufferedExample {

    public static void main ( String [ ] args ) {

    }

    }
    3 .
    Klistra in följande kod innanför " public static void main "-metod för din klass skelett .

    BufferedInputStream i=new BufferedInputStream ( System. i ) ;
    //Markera den här platsen i bäcken att komma tillbaka till senare .
    //Den 1024 anges att bufferten ska hålla 1024 byte data
    //Om mer data än detta läsas kommer bokmärket blir ogiltiga
    in. mark (1024 ) . ;
    try {
    int x=in. read () ;
    //Skriv ut ASCII tangentkoden för den maskinskrivna tecken . Till exempel "a" är 97
    System. out. println ( x ) .
    //Gå tillbaka till platsen märkt några rader sedan
    in . reset () ;
    //Detta kommer att läsa och skriva ut samma värde igen
    int y=in. read () ; .
    System. out. println ( y ) ;

    } catch ( Exception e) {
    System. out. println ( " Fel " ) ; }


    Detta skapar ett nytt BufferedInputStream från " System . i " värde , vilket är satt till användarens tangentbord som standard , vilket gav henne att skriva in data för programmet . Det markerar omedelbart i början av ån . Den läser sedan ett tecken från tangentbordet och lagrar det som ett heltal med den amerikanska standarden för Code Information Interchange (ASCII ) tangentkod . BufferedInputStream returnerar alltid en samling av heltal mellan 0 och 255 , eller byte . Hur man tolkar dessa byte kvar för dig som programmerare . Efter det har läst och skrivit ut vad det fått , den återgår till sitt bokmärke , läser och skriver igen .

    tips och varningar


  • Du kan använda DataInputStream och BufferedReader för att få ett mer naturligt gränssnitt för att läsa data än spartanska bytearrayen från BufferedInputStream .
  • en klass som ärver från " InputStream " klass i Java-bibliotek kan användas som en källa för ditt BufferedInputStream .

Previous:nothing Next:datorsystem analys & design





Relaterade artiklar


  • formulär i Visual Basic i projekt av skolväsendet
  • hur man bygger 32- bitars Linux-program på 64 - bitars plattformar
  • Visual Basic kombinationsruta tutorial
  • skälen till stacken
  • hur man läser textfiler med Visual Basic
  • Vad är Windows api i Visual Basic ?
  • hur du uppgraderar Visual Basic 6 kod
  • hur koden ett rutnät 5x5 i C + +
  • hur man använder perl för att söka en pdf doc
  • hur man skapar en array lista med en textfil